Wypłaty dodatku węglowego |
|
czwartek, 27 października 2022 10:15 |
Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie informuje, że w dniu 30 września 2022 r. odbyła się sesja Rady Miejskiej w Nowym Korczynie, na której min. zostały wprowadzone do budżetu gminy środki finansowe na wypłatę dodatku węglowego, co pozwoliło w dniu dzisiejszym na pierwsze wypłaty dodatków dla mieszkańców naszej gminy.
Kolejne wypłaty dodatków będą realizowane na bieżąco w miarę rozpatrywania wniosków, na podstawie znowelizowanej w dniu 20.09.2022 r. ustawy o dodatku węglowym wprowadzonej ustawą z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. Poz. 1967).
Znowelizowane przepisy zapewniają m.in. uszczelnienie systemu, zwiększają możliwości samorządów w zakresie weryfikacji wniosków oraz wydłużają termin na wypłatę dodatków węglowych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, główne źródło ogrzewania wskazane we wniosku o wypłatę dodatku węglowego musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576), do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy.
Wobec tego, w przypadku gdy po 11 sierpnia 2022 r. dokonano modyfikacji złożonej deklaracji CEEB, która to modyfikacja spowodowała uzyskanie uprawnienia do pobrania dodatku węglowego (np. zmiana kotła gazowego na kocioł na paliwo stałe) – świadczenie to nie może być przyznane.
Na potrzeby przyznawania dodatku węglowego przyjmuje się jako zasadę, że pod jednym adresem zamieszkania znajduje się jedno gospodarstwo domowe.
Wobec powyższego, zgodnie art. 2 ust. 3a ustawy o dodatku węglowym, w przypadku gdy pod jednym adresem zamieszkuje kilka gospodarstw domowych, przyznany może być tylko jeden dodatek węglowy.
Jednocześnie zgodnie z art. 2 ust 3b ww. ustawy, w przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest wypłacany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy (pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania).
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę, przy czym wnioski złożone po dniu 30 października 2022 r. wypłaca się do dnia 30 grudnia 2022 r.
Zgodnie z art. 2 ust. 15 ustawy o dodatku węglowym gmina zobowiązana jest do weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego.
Dokonując weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz albo prezydent miasta bierze pod uwagę w szczególności:
1) informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
2) informacje uzyskane w związku z postępowaniem o przyznanie:
a) świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
b) świadczenia wychowawczego,
c) dodatku osłonowego,
d) dodatku mieszkaniowego,
3) dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców.
Dodatkowo art. 2 ust. 15b-15e ustawy o dodatku węglowym daje organom rozpatrującym wnioski o wypłatę dodatku węglowego możliwość przeprowadzenia wywiadu środowiskowego, który ma na celu ustalenie faktycznego stanu danego gospodarstwa domowego. Niewyrażenie zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego, stanowi podstawę do odmowy przyznania dodatku węglowego.
Dodatek węglowy będzie przekazywany przelewem na wskazany we wniosku rachunek bankowy, a dla osób które nie posiadają rachunku bankowego w kasie Banku Spółdzielczego w Kielcach/oddział Nowy Korczyn ul. Rzeźnicza 2.
|
Poprawiony: czwartek, 27 października 2022 10:21 |
Dodatek dla gospodarstw domowych |
|
czwartek, 27 października 2022 10:12 |
Informacja w sprawie dodatku dla gospodarstw domowych ogrzewanych peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy, gazem LPG lub olejem opałowym.
Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie informuje, iż 20 września 2022 r. weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U z 2022r., poz.1967). Zgodnie z tym aktem prawnym gospodarstwom domowym przysługuje dodatek w wysokości:
- 3000 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwa stałe zasilany peletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy, z wyłączeniem drewna kawałkowego,
- 1000 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwa stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia lub piec kaflowy, zasilane drewnem kawałkowym,
- 500 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG,
- 2000 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy,
Powyższe źródła ciepła winny być zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022 r. albo po tym dniu jedynie w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
W przypadku, gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem. W przypadku, gdy wniosek o wypłatę dodatku złożyła więcej niż jedna osoba z danego gospodarstwa wieloosobowego, dodatek ten jest przyznawany wnioskodawcy, który złoży taki wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski o wypłatę dodatku składa się w terminie do 30 listopada 2022 r. Dodatek wypłaca się w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
W związku z powyższym można już składać wnioski o dodatek dla gospodarstw domowych w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie, ul. Buska 7 w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 14.30.
Ważne!
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” |
Poprawiony: czwartek, 27 października 2022 10:15 |
Rozporządzenie w sprawie wniosku o dodatek węglowy |
|
czwartek, 27 października 2022 10:05 |
Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie informuje, że w dniu 16.08.2022 roku opublikowane zostało Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1712)
W związku z powyższym można już składać wnioski o dodatek węglowy w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie, ul. Buska 7 w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 14.30.
Dodatek węglowy przysługuje w przypadku spełnienia następujących warunków:
- głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego wnioskodawcy musi być kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi,
- główne źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).
Dodatek węglowy obejmuje gospodarstwa domowe wykorzystujące paliwa stałe czyli węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego, w tym koks, ekogroszek i ekomiał z węgla kamiennego.
Przy dodatku węglowym nie obowiązuje próg dochodowy.
Informacje podane we wniosku o wypłatę dodatku węglowego będą weryfikowane w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Ważne!
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku węglowego składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” |
Poprawiony: czwartek, 27 października 2022 10:08 |
Dodatek węglowy - informacja |
|
czwartek, 27 października 2022 10:01 |
Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie informuje, że w dniu 11.08.2022 roku opublikowana została ustawa o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1692), która weszła w życie z dniem 12.08.2022 r. Na terenie Miasta i Gminy Nowy Korczyn obsługę wniosków o wypłatę dodatku węglowego realizować będzie Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie, ul. Buska 7.
Zgodnie z treścią ustawy dodatek węglowy przysługuje:
Osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).
Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Dodatek węglowy wynosi jednorazowo: 3000 zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego jak i gospodarstwa wieloosobowego;
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).
Wniosek:
Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego określa Minister właściwy do spraw energii w drodze rozporządzenia.
Druki wniosków będą dostępne na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie oraz Urzędu Miasta i Gminy Nowy Korczyn po tym jak przedmiotowe Rozporządzenie zostanie opublikowane w dzienniku ustaw o czy niezwłocznie poinformujemy.
Wnioski po opublikowaniu Rozporządzenia w sprawie określenia wzoru wniosku będzie można również składać:
- elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP
- papierowo w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie ul. Buska 7 od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.00 -14.30.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 41 3771077
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30.11.2022 r.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30.11.2022 r. pozostawia się bez rozpoznania. |
Poprawiony: czwartek, 27 października 2022 10:04 |
Nabór osób na świadczenie usług asystencji osobistej Uczestnikom Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 |
|
piątek, 18 lutego 2022 14:03 |
Gmina Nowy Korczyn – realizator zadania Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie ogłasza nabór osób na świadczenie usług asystencji osobistej Uczestnikom Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 Nabór osób na świadczenie usług asystencji osobistej dla Uczestników Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” - edycja 2022 odbywa się w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, który finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Podstawa prawna: dział IV ust. 6 Programu „„Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” - edycja 2022 Cyt. „Asystentem może być osoba wskazana przez uczestnika Programu. Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez uczestnika Programu, wskazuje go gmina/powiat, z uwzględnieniem postanowień ust. 3 pkt 1 i 2.”
Zgodnie z działem IV ust. 3 Programu: Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć: 1) osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej1), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta; 2) osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu; oraz posiadające: - nieposzlakowaną opinie, - pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku, - dodatkowo: posiada prawo jazdy kat. B
Czas trwania usług asystencji osobistej − usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy.
. Wymagane dokumenty: 1. życiorys (CV), 2. list motywacyjny, 3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż, 4. druk kwestionariusza osobowego, 5. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji, 6. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. Forma zatrudnienia: umowa zlecenie Zatrudnienie będzie możliwe w sytuacji gdy Asystent nie zostanie wskazany przez Uczestnika Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” - edycja 2022 Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie MGOPS w Nowym Korczynie, w kopercie z dopiskiem: „dotyczy zatrudnienia na stanowisku - asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - 2022” lub listownie na adres: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie, ul. Buska 7, 28-136 Nowy Korczyn. - Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022
1)Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412). |
Nabór uczestników do Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 |
|
piątek, 18 lutego 2022 10:07 |
Gmina Nowy Korczyn – realizator zadania Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie ogłasza nabór do Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 Nabór uczestników do Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” - edycja 2022 odbywa się w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, który finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. Gmina Nowy Korczyn otrzyma na realizację powyższego zadania środki finansowe w wysokości 1.554.786 zł. Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są: 1) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz 2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności: a) o stopniu znacznym lub b) o stopniu umiarkowanym albo c) traktowane na równi do wymienionych w lit. a i b.
W ramach naboru do programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 do objęcia usługą asystentów dostępnych jest: 0 miejsc dla dziecka do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji (przysługuje maks. 360 godz. usług asystenta na osobę), 55 miejsc dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o niepełnosprawności, w tym: 12 miejsc dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (przysługuje nie więcej niż 840 godzin rocznie na osobę), 27 miejsc dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (przysługuje nie więcej niż 720 godzin rocznie na osobę), 16 miejsc dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (przysługuje nie więcej niż 360 godzin rocznie na osobę). Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w: • wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu; • wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca; • załatwianiu spraw urzędowych; • korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy); • zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi. Udział w programie „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 jest bezpłatny. Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej. W czasie korzystania z usług Asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.), usługi, o których mowa w Programach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa” oraz „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych” z usług finansowanych w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usług obejmujących analogiczne wsparcie, o których mowa w ust. 9 Programu oraz finansowanych z innych źródeł. Usługi asystenta nie mogą być świadczone przez członków rodziny, opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu. Na potrzeby realizacji Programu, za członków rodziny uznać należy rodziców i dzieci, rodzeństwo, wnuki, dziadków, teściów, macochę, ojczyma, którzy zamieszkują lub nie zamieszkują wspólnie z uczestnikiem Programu oraz inne osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z uczestnikiem Programu.
Do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2022, osoba niepełnosprawna może się zgłosić na podstawie: - Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2022, której wzór stanowi załącznik nr 8 do niniejszego Programu wraz z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności. - Karty zakresu czynności w ramach usług asystenta do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2022, której wzór stanowi załącznik nr 9 do niniejszego Programu. - Klauzuli informacyjnej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, której wzór stanowi załącznik nr 13 do niniejszego Programu (Gmina) - Klauzuli informacyjnej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, której wzór stanowi załącznik nr 14 do niniejszego Programu (Minister). - Oświadczenia w przypadku wskazania Asystenta przez uczestnika Programu, że wskazany przez nią Asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej.
Prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikiem socjalnym tut Ośrodka Pomocy Społecznej pod nr telefonu 41 3771065 w sytuacjach, w których osoba zainteresowana udziałem w Programie nie jest w stanie zgłosić się osobiście po w/w dokumenty lub je dostarczyć.
do pobrania >> Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 |
Poprawiony: piątek, 18 lutego 2022 10:14 |
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2022 |
|
wtorek, 11 stycznia 2022 16:17 |
W dniu 10.01.2022 roku Burmistrz Miasta i Gminy Nowy Korczyn Paweł Zagaja złożył do Wojewody Świętokrzyskiego oświadczenie o przyjęciu środków finansowych z Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej”- edycja 2022 w związku z zakwalifikowaniem wniosku złożonego przez gminę Nowy Korczyn do wsparcia finansowego w zakresie świadczenia usług asystenta dla: – dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz – osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie traktowane na równi do wyżej wymienionych, które wymagają wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2022. Należy nadmienić, że Gmina Nowy Korczyn jako jedyna w powiecie buskim i jako jedna z niewielu gmin województwa świętokrzyskiego będzie realizowała w 2022 roku Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”, po raz trzeci. Realizatorem tego zadania na terenie gminy w latach 2020 i 2021 był Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie, który również w 2022 r. będzie realizował powyższy Program. W 2020 roku z Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” skorzystało z terenu naszej gminy 19 osób niepełnosprawnych (13 osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności i 6 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności), natomiast w 2021 roku z Programu skorzystało 49 osób niepełnosprawnych (35 osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności i 14 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności). Po podpisaniu umowy przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn z Wojewodą Świętokrzyskim w sprawie wysokości i trybu przekazywania w 2022 roku środków Funduszu Solidarnościowego, zwanego dalej „Funduszem” na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022, zwanego dalej „Programem” Gmina Nowy Korczyn otrzyma środki finansowe w wysokości 1.544.786 zł. Gmina Nowy Korczyn z chwilą otrzymania środków finansowych na realizację powyższego zadania poinformuje na swojej stronie internetowej (www.gmina.nowykorczyn.pl) o terminie możliwości ubiegania się o przyznanie asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej. |
Poprawiony: wtorek, 11 stycznia 2022 16:20 |
Dodatek osłonowy |
|
środa, 05 stycznia 2022 09:30 |
Kierownik MGOPS w Nowym Korczynie informuje, że można ubiegać się o wypłatę dodatku osłonowego.
Jest to nowe świadczenie, które ma stanowić wsparcie dla najbardziej potrzebujących obywateli w pokryciu
części kosztów energii oraz rosnących cen żywności.
Zadanie to będzie realizowane przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Korczynie.
Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.
Dodatek będzie wypłacany w dwóch równych ratach, w terminie do 31 marca 2022 r. oraz do 2 grudnia 2022 r.
Jeśli osoba złoży wniosek o wypłatę dodatku osłonowego później niż na 2 miesiące przed upływem
w/w terminów, dodatek osłonowy będzie wypłacany jednorazowo.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.
Wnioski o przyznanie dodatku osłonowego można składać osobiście bądź za pośrednictwem środków
komunikacji elektronicznej wówczas wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź
uwierzytelniony profilem zaufanym.
Kwota dodatku osłonowego jest uzależniona od dochodów gospodarstwa domowego.
Kryterium dochodowe umożliwiające otrzymanie dodatku dochodowego to:
- w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego
dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł na osobę,
- w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego
dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę;
Jeżeli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przekracza kwotę, o której mowa powyżej
dodatek osłonowy będzie wypłacany w wysokości różnicy między kwotą dodatku osłonowego a kwotą,
o którą został przekroczony przeciętny miesięczny dochód. W przypadku gdy wysokość dodatku osłonowego,
ustalona zgodnie z tymi zasadami jest niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.
Wysokość dodatku.
• 400 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
• 600 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
• 850 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
• 1150 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 6 Osobowych.
Ważne!
W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe,
kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub
piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi,
wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, świadczenie jest podwyższone i dopłata wynosi:
• 500 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
• 750 zł w skali roku dla gospodarstw domowych,
• 1062,50 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
• 1437,50 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 6 osobowych.
Więcej informacji na temat dodatku osłonowego można uzyskać w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Nowy Korczynie, ul. Buska 7, 28-136 Nowy Korczyn
Telefon:41 37-71-077
Sławomir Wawrzeniec |
Poprawiony: środa, 05 stycznia 2022 09:36 |
|
|